top of page

Alle os frivillige

Offentlig·13 medlemmer

Kære alle

Månedsbrev februar

Jeg er ny i foreningen og blev valgt ind i bestyrelsen sidste år – og fik her opgaven som kasserer. Spændende at blive kastet lige ind i en ny opgave både som ny i foreningen og forholdsvis ny i byen. Vi flyttede hertil i 1. juli 2022,

Som også skrevet i et blokindlæg på hjemmesiden har det været en gave at komme ind i en forening som Kulturloft og møde alle de mange frivillige her. Det er længe siden, jeg har mødt så mange søde og positive mennesker på én gang! Det har gjort arbejdet i bestyrelsen meget givende, men også været skønt som tilflytter hurtigt at få kontakter og mange ’fif’ om byen.

Arbejdet som kasserer har også været givende. Det første år er altid afsøgende, hvad består indtægter og udgifter af, hvordan hænger det hele sammen, hvordan ser fremtidsperspektivet ud? (Godt!) – men meget mere om dette til Generalforsamlingen. En ting vil jeg dig fremhæve nu og det er samarbejdet med vores nye bogholder Lone Himmer. Det har været en fornøjelse med i den grad solide faglig sparring både jeg og foreningen har fået fra Lone og det arbejde, hun lægger i arbejdet som bogholder!

Det er dejligt at kunne følge op på de positive koncertoplevelser fra månedsbrevet i januar. Bushbabies den 10. februar havde en langsom acceleration i billetsalget, men sluttede med en flot stigende kurve i den sidste uge og med 10 solgte billetter i døren nåede vi op på 110 solgte. At den så helt igennem fantastiske og engagerede koncert blev afsluttet med et dansende publikum foran scenen, gjorde bare denne aften uforglemmelig. Og at barsalget lå helt i top, skal der ikke lyde ét klagende ord for, fra kassereren.

En lige så god aften var den udsolgte koncert med Anne Linnet. Efter en uge, hvor vejret havde ’sat sig på tværs i mit indre univers’ – kom solen frem lørdag - ganske vist ikke på en forårsdag, som får alle sorger til at forsvinde – men på en februardag, som gjorde den samme. En skøn aften.

Vi er kommet med i et projekt med Kulturring Østjylland, der får midler fra Kulturministeriet. Projektet handler om, hvordan vi erfarne på Kulturloft, kan give vores erfaringer videre en gruppe unge, der ønsker at blive klædt på til at arrangere koncerter. Vi er en gruppe på 6 med hver vores kompetencer fra Kulturloftet: booking, billetter, lys/lyd, bar og afvikling, budget – der stiller os til rådighed for de unge på møder hver anden torsdag i foråret. Vi har første møde torsdag den 22.2. Så må de unge finde ud af, hvordan de får de 50.000 kr., som Kulturring Østjylland stiller til rådighed – omsat i en eller 2 koncerter på Kulturturloft. Det er et rigtig godt projekt for os at deltage i. Vi får kontakt med en målgruppe, vi ikke rigtig har fat på til vores sædvanlige koncerter på Kulturloft - det er der perspektiver i.

Og med de unge, børneteater i januar, MGP for børn her i februar, Ældresagens arr. senere på foråret, vores egne arrangementer, der spænder fra jazz, blues, sing-a-song- writer, stand up, tango, rock……come on!, hvem siger, vi ikke byder bredt ud til Ebeltoft!!

Vi har også gode projekter på bedding, som ikke lige handler om musik, men som gerne skulle være med til at forhøje oplevelsen. Vores møbler på Kulturloft har længe være slidte og trænger til en udskiftning. Vi er i seriøs kontakt med et møbelfirma, der har givet bud på møbler og ny indretning – og i øjeblikket forhandler vi både priser, og er også i gang med at finde forskellige former for finansiering af projektet. Mit bedste bud er, at der også på dette område er forår lige om hjørnet.

Dette hører I meget mere om til generalforsamlingen søndag den 17. marts. kl. 10 på Kulturloftet.

Venlig hilsen

Arvid

Kasserer

Om gruppen

Denne gruppe samler alle de aktive frivillige på Kulturloft....
bottom of page