top of page

Alle os frivillige

Offentlig·13 medlemmer

Månedsbrev april 2024

Kære alle

Hermed nyhedsmail for april måned fra Kulturlofts bestyrelse.

Mit navn er Sofie Saxtoft Højlund, og jeg er nyvalgt medlem af bestyrelsen. Derfor vil jeg bruge anledningen til at fortælle en lille smule om mig og selvfølgelig lidt mere om, hvad der rører sig i bestyrelsen og på Kulturloft – dog med det forbehold, at jeg jo stadig er ved at lære maskinrummet rigtig godt at kende og derfor endnu ikke kender alle detaljer og mellemregninger. I må bære over med mig!

Jeg bor med min mand og tre børn på Mols, nærmere betegnet Sølballegaard v. Fuglsø. Her har jeg brugt de seneste 6-7 år på at opbygge og drive et lille konference- og kultursted med intimkoncerter, fællesspisninger, fester, møder og meget andet. Vi har nu besluttet at lukke for aktiviteter på Sølballegaard – og derfor er jeg utroligt glad for, at min passion for musik og fællesskab kan leve lidt videre sammen med alle jer frivillige på Kulturloft. Jeg kommer til en start særligt til at samarbejde med Jan om musikprogram og bookinger og med Chris (i tæt samarbejde med Latifa fra Maltfabrikken) om børnekultur. Håbet for det sidste er bl.a., at vi kan få skabt en børnekulturklub med både koncerter med lidt større navne og mindre arrangementer, hvor børn og familier kan komme mere i spil på både Kulturloft og resten af Maltfabrikkens område.

Der er særligt to ting, jeg selv holder meget af som gæst på Kulturloft. For det første de smukke rammer: det lidt mørke, stemningsfulde loft med smukke fritlagte bjælker og nedtonet indretning - og så selvfølgelig den vidunderlige udsigt over vigen. Det betyder noget for både publikum og artister at være i en smuk ramme, hvor man mærker at nogen har gjort sig umage med æstetikken og atmosfæren. For det andet bemærker jeg altid, at jeg bliver mødt af venlige smil og hjælpsomme mennesker. Ved indgangen, i baren og i det hele taget. Man føler sig i særlig grad velkommen som gæst på Kulturloft. Kæmpe cadeau til jer frivillige for at skabe den oplevelse for mig og mange andre. Jeg kender ikke så mange af jer endnu, men jeg ser frem til at møde jer og forstå den frivillighedskultur, som er så bærende en kraft på Kulturloft.

Jeg er jo bestemt ikke den eneste, som er fascineret af den særlige stemning og de gode oplevelser på Kulturloft. Jan fortæller, at antallet af udsolgte koncerter er støt stigende, og at der generelt er flotte publikumstal – og Arvid istemmer, at det jo også smitter positivt af på økonomien, som efterhånden ser ganske fornuftig ud. Jeg hører også udelukkende positive beretninger fra musikere i mit netværk, som har spillet på Kulturloft. Også de føler sig godt behandlet - og jeg er fuldt ud overbevist om, at glade artister betyder bedre koncerter. Det er flot gået, synes jeg! Kultur-, fritids- og landdistriktsudvalget i Syddjurs Kommune har længe ytret ønske om et fælles koncertbesøg på Kulturloft, så de ved selvsyn kan opleve, hvad Kulturloft kan. De kommer derfor til koncerten på fredag d. 19/4 med Signe Svendsen (som også meldes udsolgt 😊). Vi forsøger at være stærkt repræsenterede fra bestyrelsen også.

Til sidst lidt opfølgning omkring møbler på Kulturloft. En arbejdsgruppe i bestyrelsen har beskæftiget sig indgående med at finde et godt alternativt bud på borde og stole til Kulturloft. Stolene er nu på plads, men bordene kræver lidt mere omtanke. Vi skal finde et helt rigtige kompromis mellem praktik, æstetik og funktion, så vi får en smuk løsning, som er til at håndtere uden for mange tunge løft. Og uden for store problemer med opmagasinering mv.. Der er forskellige gode bud på banen, men det er også en stor beslutning. Derfor får vi prøver hjem inden længe, så vi sammen med nogle af jer kan se de konkrete borde i rummet og praktikken kan testes.

De var alt for nu. Håber I nyder det smukke forår derude 😊

Bedste hilsner

Sofie

Om gruppen

Denne gruppe samler alle de aktive frivillige på Kulturloft....
bottom of page