top of page

Alle os frivillige

Offentlig·13 medlemmer

Månedsbrev - December 2023

Kære alle frivillige,

Så er det blevet tid til det sidste månedsbrev i år. Tusind tak for en kæmpe indsats. Tak for de gode snakke og indspark, som I altid er gode til at give mig og den øvrige bestyrelse.

I dette månedsbrev giver vi ordet til Torben, som nok ikke behøver den store introduktion. Han kigger tilbage på det sidste halve års koncerter. I næste månedsbrev vil vi kigge frem mod det nye program, og der er meget at glæde sig til. Et mix af etablerede navne og upcoming bands. Jeg selv forventer mig utrolig meget af KI!.

Billetsalget går ret godt til de fleste koncerter, men spred endelig budskabet om, at koncertbilletter er den oplagte julegave.

Vi har netop indgået et samarbejde med Syddjurs Egnsteater om en forestilling d. 28. januar: Da Lilleræv blev STOREBROR. Vi håber meget på, at det bliver et fast samarbejde.

Nu vil jeg give ordet til Torben - Glædelig jul og godt nytår!

"Mit navn er Torben Dam Larsen, jeg er frivillig på Kulturloft og før det frivillig i mange år på vores gamle spillested Ministeriet på den gamle festplads.

Jeg har i de sidste mange år siddet i bestyrelsen, været en del af aktivitetsudvalget og været med til at booke musik, men de fleste kender mig nok fra koncerterne hvor det som regel er mig der præsenterer bandet ved koncertens start.

Kulturloft er efter Corona nedlukning, usikkerhed om kulturstøtteordningerne og en lang indkøring fra at være os selv til at være en del af alt det der foregår på Maltfabrikken, nu landet et godt sted, hvor der er plads til at kigge mere ind i hvad vej vi skal tage i de kommende år.

Nu skal jeg ikke foregribe formandens beretning til generalforsamlingen så jeg vil i stedet nu da vi er nået ind i årets sidste måned, kigge tilbage på efteråret og lave lidt status på hvordan det er forløbet.

Musikalsk har det været et helt forrygende ½ år. Vi har igen haft et varieret udbud af koncerter fra klassisk, opera, jazz, blues, rock, country og alt deri mellem.

Blandt højdepunkterne (og de er mange) så må nævnes Cinelli Brothers fra England som leverede en af året mest dynamiske og medrivende koncerter en koncert der kom til i et samarbejde med Blues Nights Randers hvor vi trådte nye veje ved at samarbejde med andre koncertaktører og derved fik mulighed for at præsenterer et lidt større navn end vi normalt har haft mulighed for. Det bliver en vej vi kommer til at arbejde videre med i de kommende år.

Vi havde også en helt fantastisk jubilæums koncert med Tamra Rosannes 50 år på de danske landeveje men sikke en dynamisk koncert med sjove anekdoter og tilbageblik med et fantastisk medley med nogle af alle de sange hun har medvirket på igennem årene (hun har faktisk medvirket på tæt på 500 plader som korsanger).

Vi havde også i forbindelse med vores samarbejde med den nye internationale Jazz festival på Djursland besøg af et særdeles velspillende Louisiana Jazzband med evigt friske Daimi på vokalen igen en god aften med et veloplagt publikum.

Vi havde i 23 igen besøg af kunstnere fra udlandet, en af disse Prita Grealy fra Australien gav en virkelig smuk og nærværende optræden. Med hendes fantastiske stemme, en akustisk guitar og en loop boks så hun kunne lægge flere lang sang og musik på numrene skabte hun sammen med sine personlige fortællinger en aften hvor mange publikummer efterfølgende gav udtryk for at det havde været en af deres bedste koncert oplevelser længe.

Vi havde også gennem vores netværk fået mulighed for at få en af Europas bedste Blues guitarister til Ebeltoft Matt Schofield trio leverede en teknisk sublim koncert og de havde medbragt en overraskelse da Matt´s kæreste fra New York gik på scenen til et par numre og med en kæmpe gospel stemme sang en forrygende vokal på en håndfuld numre.

Vi kan glæde os over at når vi gør status på efteråret kan se at vi har haft stort set udsolgte koncerter, fået utroligt positive tilbagemeldinger fra både publikum og kunstnere. Vi får generelt gode tilbagemeldinger på de frivilliges engagement og professionelle afvikling af arrangementer, ligesom ord som venlige og imødekommende går igen.

Vi er allerede godt i gang med at sætte programmet for 24 sammen, og her kommer der virkelig noget at glæde sig til. I flæng kan nævnes:

Chris Minh Doky, Kajsa Vala, Anne Linnet Band(allerede udsolgt), Indra, Nello og The Helping Hand Blues Band, Amanda Ginsburg Kvartet(Se),Ki, Signe Svendsen, Mathilde Falch med band og Mike Andersen med band".

På vegne af bestyrelsen,

Chris Frey Etefors

Formand

Kulturloft på Maltfabrikken

Maltvej 12, 8400 Ebeltoft

Om gruppen

Denne gruppe samler alle de aktive frivillige på Kulturloft....
bottom of page